Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Insajder: Er Srbija posluje pozitivno ali tako što kao prihod računa državna davanja

Komentari (8) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 sreda, 25 april 2018 09:16
1.
Istovremeno, za robu i usluge Er Srbija plaća Etihadu u proseku oko 10 miliona evra godišnje. U finansijskim izveštajima nije razjašnjeno šta to Er Srbija plaća Etihadu.
Naravno da plaća:
- troškove iznajmiljivanja aviona
- planiranje letova i posada
- "finansijsko upravljanje"
- plaća što prevozi Etihadove putnike i sebi pravi gubitak
ukoliko Etihad odluči da izađe iz kompanije, Er Srbija neće imati čak nijedan noviji avion u vlasništvu, jer nijedan avion nije kupljen u poslednjih pet godina strateškog partnerstva.
Zašto bi Etihad kupovao ErSrbiji avione (koje je JAT još davno naručio) ako ima prihod od iznajmljivalja aviona i posada za ErSrbiju koja prevozi Etihadove putnike na nerentabilnim linijama te Etihad ima prihod a ErSrbija gubitak.

Nepoznato je šta se desilo sa uplaćenom akontacijom za nove avione JATa koji su trebali da počnu da se isporučuju od 2018 godine, ako se zna da aviokompanije čekaju godinama na red da im se isporuče avioni.
Preporuke:
7
0
2 sreda, 25 april 2018 09:30
2.
Er Srbija nasledila je JAT koji je bio u dugovima i na ivici bankrota 2013. U celom ovom poslu najmanje je sporna činjenica da je država otpisala sve dugove koje je JAT kao državna kompanija gomilao godinama
JAT je bio suludi "gigant" propalog "socijalizma" koji je kao politička kompanija imao previše zaposlenih, pljačkom i prodajom 20 aviona 90tih, i nemogućnošću da istera sve partijske leziloboviće naravno da je propao.

Zato su Vučić, Mali i Dinkić našli "rešenje" da opljačkaju Srbiju sa Etihadom.

Namerno je povećan gubitak JAT 2013 ("prihod" 2014) obračunati su troškovi osnivanja "nove kompanije" a dogovi nisu otpisani nego uneti u javni dug ~250 miliona dolara

JAT je uložio
~ 200 miliona dolara kapitala
~ aerodromske slotove neprocenjive vrednosti kojih Etihad nebi mogao da se dočepa na drugi način

Etihad je uložio "svoje znanje" u pljački
- aviokompanija i država za slotove i kapital
- domaćih aerodroma za takse
- aviokompanija za "iznajmljivanje aviona"
Preporuke:
8
0
3 sreda, 25 april 2018 09:38
"ugovor veka" na "srpskom"
Etihad kao "upravljač" za potrebe prevoza svojih putnika na destinacijama gde ne može da leti angažuje ErSrbiju, koja je nasledila JATove slotove neprocenjive vrednosti.

ErSrbija iznajmi avione i posade, preveze putnike kojih nema dovoljan broj te je avion poluprazan a let gubitak kao za Njujork.

ErSrbija plati iznajmljeni avion, posadu, gorivo, troškove održavanja aviona, a kad se "obračuna" sa Etihadom za prevoz putnika,

Etihad zaradio na prevozu a ErSrbija u stravičnom gubitku.

Zato ni 200 miliona dolara "subvencija" +70 miliona (2017 "za koje se još ne zna")
ni ~150 milona dolara od neplaćenih taksi Aerodromu,

ne može da izvuče ErSrbiju iz gubitka koji joj Etihad stalno pravi.
Preporuke:
3
0
4 sreda, 25 april 2018 10:55
ekonomista
Insajderu zna se sta je pozitivno poslovanje prema tome vas naslov treba da glasi drugacije ..

Air Srbija velika prevara Dinkica i Malog; Prethodno da se detaljno proveri ko je sve odgovoran za urusavanje jata..jer prica o Air Srbiji je nastala na rusevinama jata..

Ko je sve upropastio jat od devedesetih..pre svega porodica Milosevic/Markovic sa svojim suludim zahtevima, onda Mrkonjic, Dinkic, SPO, DS ..DSS..umesto da podignu jat i da ga podrze kretenske partije kretenskog pol zivota u Srbiji parazitiraju na ostatcima ranijeg preduzeca ..Mozete da pricate sta hocete jat nam je trebao..kao sto nam danas treba avio kompanija ali ne ta koju ce da organizuju sinisa mali i mladjan dinkic i da im sluzi za pranje novca..samo za ovaj privredni kriminal ova dvojica moraju na robiju a kamo srece da je to jedina steta koju su napravili..

prema tome Insajder moracete ponovo deo teksta ..i zovite stvari pravim imenom..i pojedince odgovorne za propadanje jata. sve po imence i robija !
Preporuke:
6
0
5 sreda, 25 april 2018 11:23
brlj
Profit njihov - dugovi naši (poreskih obveznika) ? `Modifikovani` Ostap Bender... "Uspeh" po AV -`Veberu` ? Beeeeeeeeeee-dno...
Preporuke:
3
0
6 sreda, 25 april 2018 12:30
Branko Pavlović
Detalj na koji u komentarima nije ukazano:

nominalna kamatna stopa i "troškovi obrade kredita" čine efektivnu kamatnu stopu ( plus drugi troškovi ali to sada zanemarujem),

ova stopa je jedino što korisnika kredita interesuje kada je kamata u pitanju,

ovako ugovorena kamata jeste primer "transferne cene",

izvlačenje novca putem transfernih cena je i kod nas zabranjeno,

postoje i propisi koji to regulišu i nisu uopšte loši,

ovakav kredit se obavezno prijavljuje Narodnoj banci Srbije i ne može da se zaključi bez njihovog odobrenja,odnosno NBS neće odobriti transakciju ako joj ugovor prethodno nije dat na odobrenje,

NBS je u konkretnom slučaju ovlašćena da sprečio izvlačenje para putem "transfernih cena"

Prema tome, pored već pobrojanih odgovornosti, odgovorni su i nadležni iz NBS, zato što ovakav ugovor o kreditu nisu smeli da odobre dok se ne koriguje EKS na nivo koji je tržišno opravdan.
Preporuke:
3
0
7 sreda, 25 april 2018 14:14
Ovako je bilo
@ Branko Pavlović
U kontekstu pljačke ~800 miliona dolara, troškovi obrade kredita su 2% štete, ali jasno pokazuje umešanost "države" u pljačku preko ErSrbije, a kada se doda koliko je oštećena Srbija odustajanjem od naručenih i kaparisanih aviona za JAT...

@ekonomista JAT je bio odavno u padu kada su stigle "vesele 90te" je sa 32 aviona i 13500 zaposlenih +sezonski radnici, i nerentabilnim domaćim linijama i praznim stranim, jedino što ga je održavalo tokom 80tih je ludačko kretanje kursa marke od 15 dinara 1980 do 70000 dinara 1989, kada je JAT kao i ostala preduzeća u Stradiji koja su imala poslovanje sa inostranstvom knjižio "pozitivne krusne razlike" kao "prihod" stvarajući deceniju "pozitivan rezultat" ali izgubiši kapital.

Kada je JAT opljačkan u novim "državama" za imovinu, opljačkan je od režima u Srbiji za 20 aviona i prodata predseavištva u inostranstvu.

Posle 2000. svi koji su "došli" ili se "zatekli" mogli su samo da ispoštuju "bele medvede" koji su u JATu još od Broza
Preporuke:
0
1
8 sreda, 25 april 2018 15:30
ekonomista
Cekajte malo, "ovako je bilo" kazete da jat poslovanje osamdesetih nije bilo rentabilno..pa ko vam je branio da ukinete neprofitne linije?
Koliko znam osamdesetih imali smo dosta stranih turista koje je jat dovozio u sezoni od maja do oktobra..osamdesetih smo imali znacajan promet; dajte jedan zavr. racun na pr za 87u god, 88u god..Obnovila se flota osamdesetih i to je vazno ! Deverdesete uopste nisu bile vesele i vi ste gospodine NEozbiljni !tada je jat poslovao sa oko 30 posto zaposlenosti zar ne?
ili manje? 99e je jat izgubio dir. Petrovica izgleda da sadasnje vlasti taj zivot i nije briga slucaj nije resen. Kako to?
Meni je poznata istorija jata jer mi je vrlo blizak clan porodice radila ceo radni vek u jatu do sredine devedesetih; imali ste odlican personal, jat je bio firma koja je bivsoj drzavi trebala..pricati o belim medvedima je u najmanju ruku NEozbiljno; koliko je tih belih medveda? a ovi sto su dosli sa SPO, DSS, DS i sad ekipa oni su bili sta? necemo da se lazemo
Preporuke:
3
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner